سئو معنایی (Semantic SEO) کلید طلایی هماهنگی با الگوریتم BERT!

سئو معنایی یا سمنتیک چیست؟

داده های ساختاریافته زبانی است که به موتورهای جستجو توضیح می دهد که محتوا را به شیوه ای جذاب نمایش دهند. این قسمت از محتوا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت زیرا تجربه کاربری بهتری نسبت به مقالاتی که فقط به یک جنبه از موضوع می پردازند ارائه می دهد. این یک سیستم یادگیری ماشینی است که هم هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل پرس و جو هوشمند و هم عامل رتبه بندی است. RankBrain، مشابه مرغ مگس خوار، تلاش می کند تا هدف مشتری را در پشت سؤالات درک کند. یک الگوریتم گوگل است که در سال 2013 عرضه شد و شروعی است برای جستجوی Semantic همانطور که امروز می شناسیم. از NLP (پردازش زبان طبیعی) استفاده می کند تا مطمئن شود که صفحات وب منطبق با معنی، به جای صفحاتی که فقط با برخی کلمات مطابقت دارند، خوب عمل می کنند.

با توسعه موتورهای جستجوی معنایی، باید تلاشی جامع وجود داشته باشد که پیشنهادات موضوعی و ساختار معنایی سایت را در نظر بگیرد. این باعث شد که صفحاتی با اطلاعات غنی‌تر از زمینه بهتر از صفحاتی که فاقد زمینه اساسی در مورد کلمات کلیدی هستند، عملکرد بهتری داشته باشند و حتی بدون داشتن کلمه کلیدی دقیق رتبه‌بندی می‌شوند. الگوریتم‌های جستجوی معنایی گوگل قدرت موضوعی را برای تعیین کیفیت درک شده وب‌سایت شما اندازه‌گیری می‌کنند که بر توانایی سایت در رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد. رویکردهای سئو معنایی می‌تواند شامل ایجاد راهنماهای جامعی باشد که موضوعات را با جزئیات پوشش می‌دهد – پاسخ به سؤال اول و سپس پاسخ به سؤالات بعدی که موضوع را با وسعت و عمق بیشتری غنی می‌کند. یکی دیگر از شاخص‌های مهم برای ارزیابی اثربخشی سمنتیک سئو، میزان عمق اسکرول و نرخ پرش است.

اگر وبسایت مطابق با اصول سمنتیک سئو بهینه شده باشد، در کوئری‌هایی که با موضوع محتوای صفحه مرتبط هستند، بیشتر دیده شود. یعنی آن صفحه نه‌تنها برای عبارات کلیدی اصلی، بلکه برای عباراتی که مستقیماً شامل کلمات کلیدی اصلی نیستند، اما به موضوعات مرتبط اشاره می‌کنند، رتبه بهتری می‌گیرد. با توجه به این نکته، می‌توانید موفقیت سئو معنایی سایت را با بررسی تغییرات رتبه‌بندی سایت در این جستجوهای مرتبط ارزیابی کنید. این فرآیند با درنظر گرفتن بار معنای دیگر کلمات به کار رفته غیر از کلمه کلیدی اصلی در محتوا انجام می‌شود. به همین خاطر گوگل می‌تواند با درک بهتر از تمام محتوای شما، سرچ کاربران را به سمت مقالات مرتبط‌تر هدایت کند. با آمدن مرغ مگس خوار، موتور جستجو توانست ارتباط معنای بین کلمات را درک کند و سمنتیک سئو (Semantic SEO) اهمیت بیشتری یابد.

چندین سال پیش گوگل محتواها را براساس کلمات کلیدی و میزان صحیح و متناسب چگالی کلمات کلیدی رتبه بندی میکرد و از طریق کلمه کلیدی متوجه می شود که محتوای آن صفحه درمورد چیست. در سال 2013 بود که گوگل از الگوریتم مرغ مگس خوار یا Hummingbird Algorithm رونمایی کرد. در حقیقت این الگوریتم سبب شد تا نحوه عملکرد گوگل بطور کامل تغییر کند. ایده اصلی پشت سئوی معنایی بهینه سازی محتوای شما برای چندین کلمه کلیدی است. بیشتر نویسندگان فقط تحقیقات ساده ای در مورد کلیدواژه های فردی انجام می دهند که به محصولات و خدمات آنها مرتبط است. سئوی معنایی فرآیند ایجاد معنا و ارتباط بیشتر با محتوای وب، ارائه وسعت و عمق موضوعی برای کمک به موتورهای جستجو برای درک دقیق‌تر محتوای شما است.

این الگوریتم طراحی شد تا به جای توجه صرف به کلمات کلیدی، به هدف جستجوی کاربران (Search Intent) توجه کند. ایده سئو معنایی زمانی شکل گرفت که موتورهای جستجو به این نتیجه رسیدند که برای بهبود کیفیت نتایج، باید به جای تطابق صرف کلمات، به مفهوم و هدف پشت جستجوها توجه کنند. متخصصان و فعالان سئو می‌توانند از میان دوره های آموزشی حضوری،دوره جامع آنلاین و پکیج‌های آموزشی ویدئویی آگاهی و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. سئولب با سال‌ها تجربه در زمینه سئو، آماده است تا کسب ‌و کار شما را به رتبه‌های برتر گوگل برساند. ما با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته سئو معنایی، نه تنها کلمات کلیدی، بلکه معنای واقعی محتوای شما را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنیم.

اگر هدف شما فروش محصول، دریافت فرم تماس یا افزایش اشتراک در خبرنامه است، بررسی کنید که آیا این اهداف بهبود یافته‌اند. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید. انتیتی (Entity) در سئو، یک مفهوم مستقل است که در کنار مفاهیم مرتبط با خودش قرار می‎گیرد تا جزئیات آن برای گوگل کاملاً شفاف باشد. با وارد کردن یک عبارت در ابزار گوگل ترندز (Google Trends)، پیشنهادهایی می‌بینید که می‌تواند به‌عنوان انتیتی استفاده شود. همچنین لینک‌هایی از پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر آمده که با این مفهوم ارتباط نزدیکی دارد. لازم به ذکر است که کدهای اسکیما (Schema) را می‌توانید به‌راحتی با ابزار Schema.org نیز تولید کنید.

وقتی در حال انجام تحقیقات کلمۀ کلیدی برای سئوی معنایی هستید، باید به خاطر داشته باشید که باید موضوعات را هدف قرار دهید نه کلمات کلیدی را! در ابتدا باید یک موضوع وسیع را در ذهن داشته باشید، سپس باید برای آن زیرموضوعات مشخصی در ارتباط با موضوع اصلی را هدف قرار دهید. با روش‌های سنتی تحقیق کلمۀ کلیدی برای شناسایی عبارات جست‌وجوشدۀ گسترده‌تر شروع کنید و سپس سراغ کلمات کلیدی خاص‌تر بروید. ساختار سئو معنایی یا سمنانتیک تکنیکی است که ترافیک وب سایت را با ارائه ابرداده معنادار و محتوای مرتبط معنایی که می تواند به طور دقیق به یک هدف جستجوی خاص پاسخ دهد، بهبود می بخشد. مزیت اصلی سئوی سمانتیک یا معنایی این است که محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت زیرا مدل موضوعی که موتور جستجو برای آن کلمه کلیدی ساخته است را بهتر منعکس می کند.

زمینه، شکل صورت، لحن و پاراگراف‌های قبل و بعد از سخنان ما، همه بر معنای سخنان ما تأثیر می‌گذارند. به همین دلیل گوگل تلاش کرده است تا از رویکرد انسانی و معنایی‌تری برای درک و رتبه بندی محتوای وب استفاده کند. مهمترین کاری که باید برای بهینه سازی محتوای خود برای سئوی معنایی انجام دهید، درک هدف پشت پرس و جوی جستجو است. موتورهای جستجو مانند گوگل می‌خواهند که کاربر به طور کامل به هدف پشت پرس و جو برسد. آنها نمی خواهند قطعاتی از محتوا را که به طور تصادفی تولید شده اند ارائه دهند.

علاوه بر محتواهای طولانی، استفاده از سوالات متداول (FAQ) در صفحات نیز بسیار کارآمد است. افزودن بخش‌های پرسش و پاسخ به محتوا باعث می‌شود تا موتورهای جستجو بفهمند که صفحه شما به چه سوالات و نگرانی‌هایی پاسخ می‌دهد. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا نیت جستجوی کاربر را بهتر پوشش دهید و تجربه کاربری بهتری را فراهم کنید. در نتیجه، محتوای شما شانس بیشتری برای نمایش در بخش‌های ویژه مانند «نتایج غنی» (Rich Snippets) خواهد داشت و می‌تواند نرخ کلیک و تعامل کاربر را افزایش دهد. در واقع اصلی‌ترین استراتژی‌ای که شما باید در استفاده از سئو معنایی از آن استفاده کنید، فوکوس کردن روی تیتر مقاله و نیز تمرکز بر موضوعات فرعی آن است. یکی از اولین و واضح‌ترین شاخص‌ها برای ارزیابی اثربخشی سئو معنایی، بررسی تغییرات رتبه‌بندی در نتایج جستجوی گوگل است.

گاهی اوقات برخی کلمات معنای و مفاهیم زیادی دارند و گوگل در گذشته به دلیل عدم درک درست مفهوم کلمات کلیدی نمی‌توانست رتبه‌بندی سایت‌ها را به درستی انجام دهد. سئو معنایی به موتورهای جستجو کمک کرد تا درک درستی از مفاهیم و کلمات کلیدی مختلف داشته باشد. چرا که کلمات کلیدی در کنار کلمات کلیدی مرتبط به کار می‌رود و کاملاً مفهوم دقیق آن کلمه در جستجوی کاربران مشخص می‌شود. در واقع با سئو معنایی، هدف جستجوی کاربر هم مشخص می‌شود و نتایج دقیق به کاربران نمایش داده می‌شود. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که گوگل به عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی دنیا هدفش چیست؟ هدف گوگل نمایش نزدیک‌ترین نتایج به جستجوی کاربران است.

برای مثال، اگر صفحه‌ای درباره “فواید ورزش” دارید، می‌توانید به صفحه “برنامه تمرینی روزانه” لینک دهید. این کار نه تنها تعامل کاربران را افزایش می‌دهد، بلکه ارتباط معنایی میان صفحات سایت را تقویت می‌کند. همچنین، استفاده از انکر تکست‌های توصیفی و مرتبط باعث می‌شود موتورهای جستجو مفهوم لینک‌ها را بهتر درک کنند. برای تولیدکنندگان محتوا، جستجوی معنایی فرصت بیشتری برای دیده‌شدن فراهم کرده است. دیگر نیازی نیست محتوا صرفاً بر کلمات کلیدی متمرکز باشد؛ بلکه می‌توان روی پاسخ‌گویی به سوالات کاربران و پوشش کامل موضوع کار کرد. گوگل بعد از پیدا کردن انتیتی‎های یک صفحه و حالا که می‌داند مفهوم واقعی محتوا چیست، آن را بر اساس کیفیتی که دارد، رتبه‌بندی می‌کند.

ارائه محتوای طولانی، جامع و ارزشمند به همراه رعایت سئو معنایی نشان‌دهنده کیفیت بالای محتوا است. دلیل آن هم این است که کاربر زمانی زیادی را در صفحه سایت شما می‌گذراند و این نشان‌دهنده ارزشمند و مفید بودن صفحه شما برای کاربران است. کاربران کلمات کلیدی مختلفی را برای رسیدن به یک موضوع خاص جستجو می‌کنند. حال اگر شما تمام این کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود به کار برده باشید، گوگل ارزش زیادی برای شما قائل می‌شود. در واقع استفاده از کلمات کلیدی به صورت گروهی ارزش محتوای شما را بالا می‌برد.

جالب است بدانید همبستگی بین محتواهای طولانی و رتبه‌های بالاتر توسط مطالعات مختلفی اثبات شده است. بنابراین استفاده از سئو سمانتیک منجر به جذب مخاطبان هدف و در نهایت رشد کسب‌وکارتان می‌شود. تیم سئو وب‌رمز می‌تواند در تعیین استراتژی سئو سمنتیک شما را همراهی کند. چنانچه نیاز به یک مشاور حرفه‌ای در کنار خود دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره سئو ما استفاده فرمایید. موفقیت نهایی هر استراتژی سئو به این بستگی دارد که آیا توانسته نرخ تبدیل (Conversion Rate) شما را افزایش دهد یا خیر.

راه دیگر برای بهبود عمق معنایی محتوای شما، پاسخ دادن به سؤالات متداول است که کاربران در رابطه با کلمه کلیدی اصلی از شما می‌پرسند. با پاسخ به این سؤالات در محتوای صفحه وب خود، نه تنها سیگنال‌های معنایی خود را بهبود می‌بخشید، بلکه به صفحه خود این فرصت را می‌دهید که در صدر SERP ها قرار بگیرد. این شامل افعال، صفت ها، سوالات مرتبط، عبارات، موضوعات فرعی و کلمات کلیدی LSI می شود. ابزارهای مختلفی برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و LSI برای موضوع شما وجود دارد. همچنین می توانید از کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل برای بهینه سازی محتوای خود استفاده کنید.

حال ممکن است بپرسید سمنتیک سئو یا سئو معنایی چیست؟ در واقع سمنتیک سئو، فرآیندی برای بهینه سازی تولید محتوا است که منجر به عمیق‌تر شدن محتوا و نیز ارتباط معنایی بهتر برای آن موضوع خواهد شد. در نتیجه خزنده‌های گوگل و موتور جستجو می‌توانند درک بهتری از مطالب محتوای شما داشته باشند. در گذشته، موتورهای جستجو بیشتر به تحلیل کلمات کلیدی و تطابق آن‌ها با صفحات وب متکی بودند. این روش باعث می‌شد که گاهی اوقات نتایج ارائه‌شده دقیق نباشند، زیرا موتور جستجو نمی‌توانست معنای دقیق سوال کاربر را درک کند. الگوریتم BERT با تغییر این رویکرد، موتور جستجو را قادر ساخت تا سوالات را به طور عمیق‌تر تحلیل کند و معنای واقعی پشت آن‌ها را درک کند. در سئو معنایی، کیورد ریسرچ باید بر اساس هدف جستجو و ارتباطات معنایی انجام شود.

بنابراین باید برای آن استراتژی مناسبی داشته باشید تا کاربران بین صفحات مختلف سایت بچرخند. این کار در نهایت به افزایش زمان ماندن کاربران در سایت و در نهایت افزایش بازدیدکنندگان سایت کمک زیادی خواهد کرد. الگوریتم مرغ مگس‌خوار در سال 2013 به منظور پردازش زبان طبیعی انسان (NPL) به‌وجود آمد. این الگوریتم توانایی گوگل را برای خواندن، درک و استخراج از زبان انسان بهبود بخشید. این به‌روزرسانی هم‌زمان با شروع جستجوی صوتی توسط افراد بود و ارائه نتایج دقیق به کاربران توسط گوگل اهمیت زیادی داشت.

تصور کنید که گوگل محتوای شما را به‌عنوان یک کتابخانهٔ کامل و منظم ببیند که هر بخش آن به‌خوبی به بخش‌های دیگر مرتبط است؛ این همان چیزی است که سئو سمانتیک به شما ارائه می‌کند. هنگام انجام این تحقیق باید حواستان به مترادف‌های کلمات کلیدی باشد؛ مانند اینکه «چگونه کمپین تبلیغات ویدئویی بسازیم؟» و «چگونه کمپین تبلیغات ویدئویی ایجاد کنیم؟». بسیار مهم است که نتایج جست‌وجو را برای این کلمات و افعال مترادف بررسی کنید. چرا اینقدر تأکید بر سئو معنایی؟ خوب ، Google همیشه در تلاش است تا جستجو را برای کاربران بهتر کند. یکی دیگر از استراتژی های کلیدی در سئوی semantic ایجاد یک طرح کلی برای مقاله شما است. داشتن یک طرح کلی ساختار یافته به این معنی است که چگونه می توانید از پوشش موضوع اطمینان پیدا کنید.

برای مثال باید یک صفحه برای «بهترین دستورهای پخت شیرینی» و یکی هم برای « دستور پخت بهترین شیرینی‌ها» در نظر می‌گرفتید. فهرستی از تمامی موضوعات فرعی که در زیر مجموعه موضوع اصلی بک لینک قرار دارند، تهیه کنید. در ادامه نکات بیشتری را برای بهبود سئو معنایی در بلاگ‌ها و مقالات بعدی شما ارائه خواهیم داد. حالا بیایید نگاهی دقیق‌تر به روش‌ها و تکنیک‌های بهینه‌سازی سایت بر اساس سمنیتک سئو بیندازیم. مراحل ساده‌ای دارد که با طی کردن آن می‌توانید نتایج فوق العاده‌ای در سئو بگیرید. برای مثال، اگر مقاله‌ای درباره “ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲” دارید، می‌توانید آن را به “ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۴” بروزرسانی کنید و اطلاعات جدیدی اضافه کنید.

محتوای ارزشمند تنها زمانی به خوبی تولید می‌شود که هدف کاربر را بدانید. هدف کاربر خرید، به‌دست آوردن اطلاعات یا چیز دیگری است؟ باید این موضوع را بدانید. در سئو سمانتیک باید حتماً اهداف مخاطبان را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین محتوای را تولید کنید. کلمات کلیدی با کمک ابزارهای مختلفی به دست می‌آید؛ معمولاً یک کلمه کلیدی اصلی و چند کلمه کلیدی فرعی وجود دارد. با کمک ابزارهای قدرتمند می‌توانید تعداد جستجوی کلمات کلیدی را استخراج کنید و بر اساس میزان جستجو، از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، اگر مقاله‌ای درباره “چگونه یک کیک شکلاتی بپزیم” دارید، اضافه کردن یک ویدئوی آموزشی یا تصاویر مرحله به مرحله تهیه کیک می‌تواند تأثیر زیادی بر تعامل کاربران داشته باشد.

با فرض اینکه محتوای شما نیز خوب است، پیاده سازی داده های ساختاریافته ممکن است به رتبه بندی برخی از صفحات شما در نتایج ارگانیک کمک کند. در عوض، از زبان طبیعی استفاده کنید که ارتباط را برای کاربران فراهم می کند. به عنوان مثال «نکات نوشتن محتوا» پیوند دادن به صفحه ای درباره نکات نوشتن محتوا. بهینه سازی متن جایگزین – متن جایگزین برای ارائه توضیحات تصویر برای افراد کم بینا استفاده می شود. این نه تنها برای اهداف دسترسی ضروری است، متن جایگزین همچنین می تواند زمینه بیشتری را برای موتورهای جستجو فراهم کند. اگر کاربران خدمات شما را در مکان‌های نزدیک جستجو می‌کنند، می‌توانید با ایجاد صفحات مکان نتایج مرتبط را ارائه دهید.

این استراتژی کمک می‌کند تا محتوای شما هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران ارزشمندتر شود. با کمک تحقیق کلمات کلیدی شما اطلاعات بسیار خوبی راجع به جستجوی کاربران به دست می‌آورید. همچنین می‌توانید هدف جستجوی کاربران را هم بهتر درک کنید و محتوای کاربردی‌تری برای کاربران تولید کنید. بنابراین تحقیق کلمات کلیدی ارزشمند است و باید با ابزارهای دقیق و حرفه‌ای انجام شود. در این صورت، الگوریتم های گوگل هنگام بررسی محتوای شما متوجه می‌شوند که یک مقاله جامع تولید کرده‌اید؛ آن هم با رعایت اصول سئو معنایی.

الگوریتم BERT گوگل انقلابی در نحوه جستجو و ارائه نتایج در اینترنت ایجاد کرده است. این الگوریتم با تحلیل عمیق‌تر و دقیق‌تر زبان طبیعی، به گوگل کمک می‌کند تا نتایج دقیق‌تر و مرتبط‌تری را به کاربران ارائه دهد. برای تولیدکنندگان محتوا، این تغییر به معنای نیاز به نوشتن متونی است که ساده، قابل فهم و پاسخ‌گو به نیازهای کاربران باشد. درک نحوه عملکرد BERT می‌تواند به صاحبان کسب‌وکارها کمک کند تا استراتژی‌های محتوایی خود را بهبود بخشند و به رتبه‌های بالاتر دست یابند. پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing) به موتورهای جستجو کمک می‌کند متن را به شیوه‌ای شبیه به انسان درک کنند.

سئوی سمانتیک به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به‌جای نگاه سطحی به متن، مفاهیم پشت آن را درک کنند. در ادامه، با مزایای سئوی معنایی و تأثیر آن بر بهبود رتبه وب‌سایت شما آشنا می‌شویم. سئو سنتی بر بهینه‌سازی وب‌سایت برای کلمات کلیدی خاص تمرکز دارد؛ درحالی‌که سئو معنایی از سئوکردن کلمات کلیدی فراتر رفته و به درک کلی معنی و مفهوم محتوا توسط موتورهای جستجو می‌پردازد. این سؤالی است که بسیاری از افرادی که به دنبال بهبود رتبهٔ سایتشان در موتورهای جستجو هستند، از خود می‌پرسند! به زبان ساده، سئو معنایی فرایند بهینه‌سازی محتوای سایت به‌گونه‌ای است که موتورهای جستجو، مانند گوگل، بتوانند معنای کلی متن شما را درک کنند. این رفتار گوگل به علم معناشناسی (Semantics) مرتبط است، جایی که در آن به زبان‌شناسی و پردازش زبان طبیعی (NPL) به همراه معنای زبان پرداخته می‌شود.

بسیاری از این روش‌ها روشی را که ما در مکالمه روزمره درک می‌کنیم، تقلید می‌کنند. به عنوان مثال، اگر از شما بپرسم «شهرداری کجاست؟» و سپس بپرسم «چقدر دور است؟»، متوجه می‌شوید که «این» به تالار شهر اشاره دارد. این صفحات باید به صورت داخلی به یکدیگر و از همه مهمتر به موضوع اصلی پیوند داده شوند. این پایگاه داده به گوگل اجازه می‌دهد تا موجودیت‌ها را به یکدیگر متصل کند و درک درستی از رابطه بین چیزهای مختلف، افراد، مکان‌ها، فیلم‌ها، آثار هنری و اطلاعات بی‌شمار دیگری شکل دهد. گوگل در سال 2012 نمودار دانش را معرفی کرد که اساسا یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات عمومی است. داده ساختار یافته (Schema) لایه‌ای از متن توضیحی را به محتوا اضافه می‌کند.

موتورهای جست‌وجو هر روز بهتر از روز قبل زبان‌ها را درک می‌کنند و روزانه به میزان فهم انسان از زبان‌ها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوند. این روند رو به جلو به فناوری پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing) متکی است. این فناوری باعث می‌شود که رویکرد زبانی در سئو بیش از پیش مهم شود، به‌خصوص الان که گوگل در حال توسعۀ هرچه بیشتر الگوریتم‌های جست‌وجوی NLP مانند MUM است. در ابتدایی‌ترین سطح می‌توان معناگرایی را روی خود کلمات پیاده‌سازی کرد و از معانی هریک از اصطلاحات استفاده کرد. همچنین، می‌توان از آن به‌طور گسترده‌تری استفاده کرد، مانند زمانی که کلیت یک متن روی عبارات جست‌وجوشده تأثیر می‌گذارد. صفحاتی که از این استراتژی سئو استفاده می کنند معمولاً رتبه های بالاتری در جستجو و محتوای عمیق تری برای کاربران دارند.

قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است. اما روش‌های فنی‌تر پیدا کردن موجودیت‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید. همچنین، فراموش نکنید که از ساختارهای پیوند داخلی مناسب برای ایجاد پیوندهای عمیق به سایر محتواهای ارزشمندی که ایجاد کرده اید، استفاده کنید. به بیان دیگر، ما مدرسۀ به‌روز و آنلاین تبلیغات و بازاریابی هستیم و هدفمان آگاهی‌بخشی، آموزش و تحلیل تبلیغات و بازاریابی به زبانی ساده است. طرح کلی شما باید به بخش های اصلی (عنوان H2) و زیربخش (عنوان H3) تقسیم شود.

با کمک سئو معنایی می‌توانید کاربران را وارد صفحه محتوای خود کنید و ترافیک خود را افزایش دهید. هنگام تولید محتوا برای کسب‌وکارتان به کلمات کلیدی و چگالی آن توجه می‌کنید؟ تا چند سال گذشته گوگل محتوای صفحات سایت را بر اساس کلمات کلیدی بررسی می‌کرد. با گذشت زمان و بهبود الگوریتم‌های گوگل، ارزش کلمات کلیدی کمتر شد و سئو سمانتیک جای کلمات کلیدی را گرفت. این تغییر باعث شده است تولیدکنندگان محتوا بر ارائه اطلاعات جامع و مرتبط تمرکز کنند. بهینه‌سازی سایت برای گوگل، سال‌ها بر اساس کلمات کلیدی انجام شده و می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت کلمه کلیدی، همان کوئری (Query) است که کاربر در فرایند جستجوی گوگل (Google Search) وارد می‌کند.

حتی ممکن است نکاتی در مورد گیاهان مناسب برای کاهش آلودگی هوا، گیاهان مناسب برای افراد کم‌تجربه و گیاهانی که به نور کمی نیاز دارند، نیز ببینید. الگوریتم BERT که مخفف عبارت “Bidirectional Encoder Representations from Transformers” است، توسط گوگل در سال 2019 معرفی شد. این فناوری مبتنی بر یادگیری عمیق بوده و با هدف درک زبان طبیعی به شکلی انسانی طراحی شده است. برخلاف الگوریتم‌های قبلی، BERT به جای تحلیل خطی کلمات، به متن به صورت دوطرفه نگاه می‌کند. این به معنای آن است که این الگوریتم می‌تواند معنای یک کلمه را نه تنها با توجه به کلمات پیشین، بلکه با کلمات پسین نیز درک کند.

در این مقاله سعی کردیم هر چیزی که در مورد سئو معنایی نیاز دارید، ارائه کنیم. اکنون با مفهوم آن آشنا هستید و می‌دانید که چرا سئو سمانتیک اهمیت زیادی دارد. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم. موتورهای جستجو به محتواهایی که جامع‌تر و علمی‌تر هستند، اعتماد بیشتری دارند. وقتی شما اطلاعات عمیق و معتبری ارائه می‌دهید، نه تنها موتورهای جستجو، بلکه کاربران نیز برند شما را به عنوان یک منبع معتبر می‌شناسند. برای مثال، سایت‌هایی که به طور کامل یک موضوع مانند “مدیریت پروژه” را پوشش می‌دهند، احتمال بیشتری برای دریافت لینک‌های ورودی و افزایش اعتبار دارند.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/