چگونه مخاطب مناسب را پیدا کنید؟2021-08-21

چگونه مخاطب هدف خود را شناسایی کنیم؟ عباس شکیبا

پروفایل فعال‌ترین فالوورهایی را که به‌طور مرتب پست‌های شما را لایک می‌کنند و روی آن‌ها نظر می‌گذارند، بررسی کنید. Instagram Insights می‌تواند چیزهای زیادی در مورد عملکرد حساب و مخاطبان فعلی شما به شما بگوید. با بررسی Insights می‌توانید دریابید که فالوورهای شما چگونه با پست‌های اینستاگرام، ریلزها، استوری‌ها، لایوها و هر محتوای دیگری که در آنجا منتشر می‌کنید تعامل دارند.

از طریق این ابزارها می‌توانید میزان تعامل کاربران با محتوای خود را بررسی کرده و بفهمید چه نوع محتوایی بیشترین جذابیت را برای آن‌ها دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی مخاطب هدف، ارتباط مستقیم با مشتریان فعلی یا پتانسیل است. از ابزارهای آنلاین نظرسنجی مانند گوگل فرم یا سرویس‌های مشابه استفاده کنید تا دیدگاه‌های بیشتری از مشتریان به دست آورید. سوالات شما باید مشخص و کاربردی باشند، مانند “چه چیزی در محصول ما برای شما جذاب بود؟” یا “چه تغییراتی را پیشنهاد می‌دهید؟”.

به همین دلیل است که تبلیغات اینستاگرام به یکی از ابزارهای ضروری در جعبه‌ابزار بازاریابی محتوا تبدیل شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که جزئیات مخاطبان هدف خود را به اینستاگرام بدهید و یک کمپین راه‌اندازی کنید. همه افراد را مشتری بالقوهخودتان در نظر نگیرید؛ در عوض مخاطبین مورد نظرتان را به افرادی محدود کنید که نهتنها خواهان سرویس‌ها و محصولات شما هستند بلکه ابزار و انگیزه لازم برای خرید آنرا دارند. شاید شما درصنعتی در حوزه SAAS (نرم‌افزار به عنوانیک سرویس) فعالیت داشته باشید و یک ابزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) در اختیار داشته باشید. ممکن است به ایننتیجه برسید که یکی از مشکلات مشتریان بالقوه شما عدم امکان برقراری ارتباط بابرندها از طریق کانال‌های مختلف باشد. اگر محصول SAAS مورد استفاده شما، راه بهتری برای سرویس دهیبین کانالی به مشتریان عرضه می‌کند، از آن به عنوان یک نقطه قوت استفاده کنید.

سئو (SEO) یا بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت برای موتورهای جستجو، باعث می‌شود تا به مرور، وب‌سایت شما در میان نتایجی که گوگل به کاربران نمایش می‌دهد، رتبۀ بالاتری داشته باشد. این کار توسط متخصصین سئو و تولید محتوا و از طریق جست‌وجوی کلمات کلیدی و نگارش محتوای متنی یونیک بر اساس این کلمات و لینک‌سازی در مقاله‌های سایت انجام می‌شود. این روش یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب ترافیک ارگانیک و بدون پرداخت هزینه است. اگر جواب شما به سؤال بالا «به ندرت» است، وقت آن رسیده که عمیقا در مورد مخاطبان خود مطالعه کنید. زیرا تنها راه موفقیت برای به نتیجه رسیدن تلاش‌های بازاریابی محتوای شما، شناخت مخاطبان هدف است. می‌دانید که رسانه‌های اجتماعی، مخاطبان و بازاریابی محتوا همه با هم مرتبط هستند.

برچسب مکانی فقط یک کلمه کلیدی یا عبارت است که مشخص می‌کند درباره چه مکانی صحبت می‌کنید یا از کجا پست می‌گذارید. اگر آن رستوران به دنبال عرضه محصولات مرغ باشد، می‌داند که پاسخ‌دهندگانی که ماهی را انتخاب می‌کنند نمی‌توانند مشتریان هدف باشند (حداقل بدون متقاعدسازی قابل‌توجه). Fun and Function وبسایتی که محصولاتی برای کودکانی با نیازهای خاص می‌فروشد، قصد تصمیمگیری درباره این موضوع را داشت که آیا باید محصولات و فعالیت‌های خود را به مدارسهم گسترش دهد یا خیر. برای انجام این کار نیاز به ساخت یک کاتالوگ جدید بود کهمختص بازار آموزشی باشد – یا حداقل یک جلد متفاوت داشته باشد. زمانی که می‌دانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، اطلاعات و محتواهایی را که مورد نیاز آن‌ها است منتشر کنید. این محتواها می‌تواند ترفندهای آموزشی، حقایق، اخبار و غیره بوده که برای مخاطبان هدف شما مفید هستند.

بررسی کنید که کدام پست‌ها بیشترین لایک، کامنت و اشتراک‌گذاری را دارند و بفهمید که چه عواملی باعث جذب مخاطبان شده‌اند. این تحلیل می‌تواند شامل مواردی مانند تحلیل تبلیغات، محصولات و نوع خدمات رقبا باشد. همچنین، تحقیق کنید که چه گروهی از مشتریان به محصولات یا خدمات رقبا واکنش نشان می‌دهند و چگونه می‌توانید نیازهای مشابه را به روشی بهتر پاسخ دهید. طبیعی است و انتظار می رود که شرکت ها همان مخاطبان رقبای خود را هدف قرار دهند تا سعی کنند مشتریان خود را جذب کنند.

فیسبوک به شماامکان می‌دهد که مخاطبین خودتان را بر اساس ویژگی‌های آماری و سایر خصوصیات محدودکنید. بسته به اهداف بازاریابی خودتان می‌توانید محدوده درآمد مخاطبین مورد نظر وجنسیت آنها را مشخص کنید، افرادی که فاقد فرزند هستند را از لیست مخاطبین خود حذفکنید و غیره. آن‌ها اطلاعات محصولات/خدمات شگفت‌انگیز شما را در رسانه‌های اجتماعی و فراتر از آن منتشر می‌کنند، بنابراین افراد بیشتری را جذب می‌نمایند. به احتمال زیاد مشتری هدف شما دوستان، اقوام و همسایگانی دارد که می‌توانند به‌طور بالقوه به پیشنهاد شما علاقه‌مند شوند که در این‌صورت نوعی واکنش زنجیره‌ای شروع می‌شود و پایگاه مشتری شما گسترش می‌یابد.

می‌توانید به صورت A/B تست‌ها تغییرات کوچکی در وبسایت یا تبلیغات خود اعمال کرده و تأثیر آن‌ها را بر روی رفتار مخاطبان مشاهده کنید. تولید محتوای متنوع و جذاب با استفاده از ویدیوها، مقالات، پست‌های اجتماعی و وبینارها می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کند. این محتواها باید ارزش افزوده داشته باشند و به نیازها و مشکلات مخاطبان پاسخ دهند. این به معنای پاسخ دادن به نظرات، پاسخ به سوالات و به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر در رسانه های اجتماعی است. این به معنای ایجاد محتوایی است که با علایق، ارزش‌ها و نقاط دردناک آنها طنین انداز شود. این به معنای میزبانی وبینارها، کارگاه ها، و رویدادهایی است که آموزش، سرگرمی و الهام بخش است.

او مدرک روزنامه نگاری دارد و درباره محصولات مراقبت از پوست، رژیم غذایی و زندگی در نزدیکی ساحل وبلاگ می نویسد و پست می گذارد. ویرجینیا همیشه راه‌اندازی محصولات جدید مراقبت از پوست را دنبال می‌کند و حتی در رویدادها با افراد دیگر در حوزه زیبایی منطقه خود شرکت می‌کند. او به عنوان یک اینفلوئنسر دیجیتال، به آنچه مردم در پروفایل های رسانه های اجتماعی خود می بینند بسیار اهمیت می دهد. او دوست دارد زمانی را در داخل خانه بگذراند و در اوقات فراغت خود یوگا تمرین کند. همان مشتری‌‏ها در صورتی که تجربه خوبی از خدمات و محصولات شما داشته باشند می‌‏توانند شما را به دیگران معرفی کنند و مخاطبان بیشتری را به سوی شما روانه کنند. در نتیجه توجه به تجربه مشتری، به خصوص در دنیای رقابتی امروز بسیار اهمیت دارد و می‌تواند شما را از رقبا تمایز دهد.

۲. آیا تبلیغات آنلاین می‌تواند به جذب مخاطبان کمک کند؟

تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص می‌شود که این یک محتوای تبلیغاتی است. نوع دستگاهی که کاربران از آن برای وب‌گردی استفاده می‌کنند، بر تجربه تبلیغاتی آن‌ها تأثیر دارد. بنابراین با تمرکز روی این دستگاه‌ها، می‌توانید بیش از نیمی از کاربران اینترنت را هدف بگیرید. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدف‌گذاری بر اساس کلمات کلیدی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

معمولاً اهمیتنظرسنجی به شدت نادیده گرفته می‌شود در حالیکه در صورت استفاده از سوالات درست ومناسب هر نظرسنجی می‌تواند اطلاعات زیادی در اختیار شما قرار دهد تا از آنها برایتعریف مخاطبین هدفتان استفاده کنید. بازار هدف شاملهر فردی است که ممکن است به محصولات یا سرویس‌های شما علاقمند باشد. مخاطب هدفگروهی از مردم هستند – مثلاً یکی از گروه‌هایی که در بالا توضیح دادیم – که شما یکتبلیغ یا محتوای بازاریابی خاص را به سمت آنها هدایت می‌کنید. با پرسیدن سوال، نه تنها در مورد مخاطبان هدف خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد، بلکه نحوه تعامل موثرتر با آن‌ها را نیز خواهید آموخت. هنگام جستجوی مخاطب هدف در اینستاگرام از این موارد به‌عنوان راهنمای خود استفاده کنید. با انجام آزمایش‌ها و تست‌های مختلف می‌توانید عوامل مؤثر بر رفتار و تصمیمات مخاطبان را بشناسید.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

مخاطب شناسی در اینستاگرام به معنای درک نیازها، علایق و رفتارهای کاربران هدف می ‌باشد تا با ارائه محتوای متناسب، به بهترین شکل با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در ادامه با روش ‌ها، اهمیت و رازهای جذب مخاطب هدف در اینستاگرام آشنا می‌ شویم. تحقیق مخاطب هدف یک فرایند مهم است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا نیازها و تمایلات مخاطبان خود را بشناسند و استراتژی‌های مناسبی را برای رشد و توسعه اجرا کنند. استفاده از ابزارهای متنوعی مانند سایت‌های آماری، نظرسنجی‌های آنلاین، تحلیل رقبا، پیگیری مشتریان، و استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. همچنین، باید به یاد داشته باشید که تحقیق مخاطب هدف یک فرایند پیوسته است و باید به طور منظم و به روز باشد تا به نتایج مطلوب برسید.

ترکیب این روش‌ها، بسته به بودجه و اهداف شما، می‌تواند آگاهی از برند را به‌طور چشمگیری افزایش دهد. بلکه باید برای تولید محتوای بهتر بارها و بارها در مورد مخاطبان خود و راه‌های جذب آنها تحقیق و بررسی انجام دهید. هرچه زمان بیشتری را صرف تحقیق در مورد مخاطبان ایده‌آل خود کنید، در نهایت استراتژی محتوای شما قوی‌تر و موفقیت بازاریابی محتوایی شما نیز تضمین می‌شود.

این نوع تحقیقات رقبا برای تعیین اینکه کجا تلاش های بازاریابی خود را هدایت کنید بسیار عالی است. در این مقاله به بررسی برخی از مراحل و راهکارهای اساسی برای شناسایی مشتریان هدف می‌پردازیم تا بتوانید تلاش‌های بازاریابی خود را بهینه کرده و نتایج بهتری بدست آورید. پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند تا مخاطبان هدف خود و آنچه را که از کسب و کار شما نیاز دارند را بهتر درک کنید. وقتی ویدئویتان آماده شد، آن را در پلتفرم‌های مناسب مثل یوتیوب، اینستاگرام یا تیک‌تاک منتشر کنید.

از طرفی، بازاریابی محتوایی با تولید محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مخاطبان، نه تنها ترافیک ارگانیک را افزایش می‌دهد، بلکه اعتماد مشتریان و اعتبار برند شما را نیز تقویت می‌کند. اگر می‌خواهید کسب و کارتان را به راهی موفق هدایت کنید، ابزارهای تحقیق مخاطب هدف را در نظر بگیرید و از آن‌ها بهره‌برداری کنید. تحقیق مخاطب هدف درک بهتری از مشتریان شما را به شما می‌دهد و این اطلاعات را می‌توانید برای ارائه محصولات و خدمات بهتر و بهبود روند بازاریابی خود استفاده کنید. بررسی رقبا و تحلیل صنعت نیز می‌تواند به شما در تحقیق مخاطب هدف کمک کند. با بررسی رقبا، می‌توانید اطلاعاتی درباره رویکردها، محصولات، و استراتژی‌های آن‌ها در جذب مشتریان کسب کنید.

Contact Us
https://appreview.ir/
Email: info@appreview.ir
Phone: 09145622900
, iran, iran

می‌توانید مستقیماً هر کلمه کلیدی را وارد کنید و ببینید چه سؤالاتی در دنیای واقعی در مورد آن در دو موتور جستجوی معروف Google و Bing پرسیده می‌شود. با این کار، بازاریابان می توانند به راحتی نیازها و احساسات مشتری را در پشت سؤالاتی که می پرسند درک کنند. اگر مثلاً محصولی دست‌ساز دارید، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کنید یا حتی کتابی نوشته‌اید، می‌توانید آن‌ها را در ولاگ‌هایتان معرفی و به فروش برسانید.

همزمان با رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان ممکن است مخاطبان هدفتان هم تغییر کنند. به همین دلیل شناسایی و یافتن مخاطب هدف امری مستمر است و نباید به یک حالت اکتفا کرد. این اقدام می‌تواند میزان بازگشت سرمایه را به حداکثر برساند و چند قدم شما را به اهداف کسب‌وکارتان نزدیک‌تر کند. در عوض، زمان و تلاش خود را روی پلتفرم هایی صرف کنید که بیشترین حس را برای مخاطبان شما دارد.

همان‌طور که در بخش پیشین هم گفتیم اطلاع از علایق مخاطبان می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید. از خود بپرسید آن‌ها برای رسیدن به چه چیزی تلاش می‌کنند؟ چه چیزی آن‌ها را تحریک می‌کند؟ برای حل چه مشکلاتی تلاش می‌کنند؟ این به شما کمک می‌کند تا پیشنهادات خود را با نیازهای آن‌ها هماهنگ کنید. دقت کنید که برای تعیین پرسونا به هیچ عنوان نباید بر اساس حدسیات پیش بروید. مثلا این کاملا اشتباه است که از خود بپرسید «چه کسی احتمالا از من خرید می‌کند؟» و سپس ویژگی‌های او را بنویسید. در واقع هرچقدر هم که به کار خود مسلط باشید، در نهایت این اطلاعات کانال‌های مختلف شما (وب‌سایت، نظرسنجی و …) است که دقیق‌ترین ویژگی‌های شخصیتی پرسونا را برای‌تان مشخص می‌کند.

برای مثال، لباس و کفش ممکن است برای تبلیغات در TikTok یا Instagram بهتر از دستگاه‌های پزشکی باشد. شناسایی یک مخاطب هدف و ارائه خدمات به آن مخاطبان ممکن است موثرترین تکنیک بازاریابی باشد که یک کسب و کار از آن استفاده می کند. این به این دلیل است که شما نمی توانید بازاریابی محصولات یا خدمات خود را شروع کنید تا زمانی که ندانید چه کسی احتمالاً محصولات یا خدمات شما را مصرف می کند.

برای Tableau Desktop و Tableau Server، قیمت از 35 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می شود، و برای نسخه آنلاین کاملاً میزبانی شده Tableau، قیمت از 42 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می شود. پرس و جو با صدها داده تحقیقات بازار، نمودارها و داشبوردهای آماری ایجاد شده از منابع مختلف باز خواهد گشت. این ابزار اطلاعات و آمار یک عبارت جستجو را در قالب نمودارهای خط روند برای یک بازه زمانی خاص به تفکیک کشورها، شهرها، مناطق و زبان ها نمایش می دهد.

عده زیادی مخاطبهدف و بازار هدف را یک مفهوم در نظر می‌گیرند یا این مفاهیم را به جای هم استفادهمی‌کنند اما این دو مفهوم با هم تفاوت دارند. شما باید واکنش‌های آن‌ها را اعم از کامنت‌ها، دایرکت، استوری و پاسخ‌های نظرسنجی و غیره دریافت کنید. فراموش نکنید که برای الگوریتم‌های اینستاگرام، ذخیره شدن پست نیز واکنش خوبی است. شما آنقدر مشغول صحبت در مورد محصول یا خدمات خود هستید که فراموش می کنید از آنها بپرسید به چه چیزی نیاز دارند، چه می خواهند و با چه چیزی درگیر هستند.

بررسی آمار بازدید و ترافیک وبسایت نیز به شما اطلاعاتی درباره مخاطبان هدف می‌دهد. استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و سایت‌های مرتبط می‌تواند به شما کمک کند تا به طور دقیق مخاطبان هدف خود را هدایت کنید. تحقیقات بازاریابی اطلاعات گسترده‌تری از جامعه مخاطب هدف شما را ارائه می‌دهد. از تحقیقات آنلاین گرفته تا مصاحبه‌های مستقیم با مشتریان، این ابزارها می‌توانند تصویر دقیق‌تری از نیازها و ترجیحات مخاطبانتان ارائه دهند. بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) نیز می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید. با تحلیل داده‌های ترافیک وب‌سایت خود و بررسی کلمات کلیدی مرتبط می‌توانید بفهمید که مخاطبان شما به دنبال چه نوع محتوایی هستند و چگونه به وب‌سایت شما می‌رسند.

اما ولاگر این مسیر را متفاوت طی می‌کند؛ او محتوایش را با دوربین ضبط کرده و در قالب ویدئو ارائه می‌دهد. در حالی که بلاگر به دنبال ایجاد ارتباط از طریق نوشتار است، ولاگر از زبان بدن، تن صدا و تصویر برای انتقال پیام استفاده می‌کند. آنچه ولاگ را خاص می‌کند، حس واقعی و صمیمیتی است که به مخاطب منتقل می‌شود. در ولاگ، محتوایی رسمی یا خشک ندارید؛ شما با لحنی ساده و خودمانی صحبت می‌کنید و مخاطب حس می‌کند بخشی از زندگی شماست. فرقی ندارد که عاشق آشپزی باشید، بخواهید تجربیات سفرهایتان را به اشتراک بگذارید یا حتی درباره اتفاقات روزمره صحبت کنید؛ ولاگ می‌تواند این لحظات را ثبت و شما را به دیگران نزدیک‌تر کند. اگر می‌خواهید بلاگری را در شبکه‌های اجتماعی داخلی شروع کنید، روبیکا بهترین گزینهٔ شماست؛ چون هم محبوب است، هم امکانات...

{

چگونه می ‌توان مخاطب هدف را شناسایی کرد؟

|}

اگر مخاطبان بسیار گسترده‌ای را هدف قرار دهید، تلاش‌های بازاریابی شما شبیه تیری در تاریکی خواهد بود. برای ایجاد سرنخ و فروش، مهم است که سهم بازار خود را شناسایی کنید و همه‌چیز را در جهت جلب توجه دقیق بازار هدف محصولات یا خدمات خود قرار دهید. لازم است بدانید که فالوورهای شما به چه چیزهایی علاقه دارند تا آن‌ها را بهتر درک کنید. سعی کنید دریابید که آن‌ها از چه مکان‌هایی بازدید می‌کنند، چه اینفلوئنسرهایی را دنبال کرده‌اند، چگونه با هم ارتباط برقرار می‌کنند و در مورد چه موضوعاتی همیشه مشتاق بحث هستند.

می‌توانید از مشتریان خود درخواست کنید تا در نظرسنجی راجع به کسب‌وکار، محصول یا خدمات‌تان شرکت کرده و نظر خود را اعلام کنند. بدین منظور می‌توانید از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بهره بگیرید. علاوه بر این کمپین‌ها و تبلیغات قبلی خود را بررسی کنید زیرا افرادی که از آن‌ها استقبال کرده‌اند به احتمال زیاد در بین مخاطبان‌تان قرار دارند. با هدف‌گیری دقیق‌تر، می‌توانید هزینه‌های مشاور بازاریابی محصول خود را کاهش دهید. وقتی بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، می‌توانید از مشاور بازارایابی محصول به صورت بهینه‌تری استفاده کنید. پس از جمع‌آوری بازخوردها، باید آن‌ها را تحلیل کنید تا به بینش‌های ارزشمندی دست یابید.

بررسی تاریخچه فروش به شما کمک می‌کند تا الگوهای خرید مشتریان را شناسایی کنید و بفهمید کدام محصولات یا خدمات بیشترین فروش را داشته‌اند و چرا. همچنین می‌توانید اطلاعات جمعیتی و رفتاری مشتریان را از داده‌های فروش استخراج کنید. با شناخت مخاطب هدف، شما می‌توانید محصولات یا خدمات خود را متناسب با نیازهای واقعی مشتریان طراحی و بهبود دهید. به‌عنوان مثال، اگر مشتریان شما به دنبال راحتی بیشتر در یک محصول هستند، می‌توانید ویژگی‌های آن را مطابق با این نیاز تغییر دهید.

اگر مخاطبین هدف خود را به درستی نمی‌شناسید، باید بدانید که راه سختی را برای موفقیت در کسب‌و‌کار خود پیش رو دارید. تا زمانی‌که ندانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، در تعیین استراتژی بازاریابی موفق شکست می‌خورید. بنابراین پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام از اصلی‌ترین تاکتیک‌های کسب موفقیت است. آیا می‌دانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ به چه نوع محتوایی علاقه دارند؟ یا در حال حاضر با چه مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو هستند؟ اگر مخاطبین هدف خود را نمی‌شناسید نگران نباشید! بسیاری از برندها با مشکل پیدا کردن مخاطب هدف در اینستاگرام درگیر هستند و بیشتر اوقات مخاطبین مناسبی را هدف قرار نمی‌دهند.

به پروفایل‌های فرضی ایجاد شده رجوع کنید و ببینید که مشتریان هدف شما چه چیزهایی نیاز دارند، کجا حضور دارند و چگونه می‌شود آن‌ها را ترغیب کرد، سپس شروع به تبلیغ کنید. تنها با خرید دستگاه ذخیره شماره تماس می‌توانید مشکل جمع‌آوری اطلاعات ضروری، هدفمندترین مشتریان را حل کنید. این دستگاه روی پیشخوان فروشگاه شما قرار می‌گیرد و به شما اجازه می‌دهد شماره مشتریان را ذخیره کنید. به محض اینکه شماره مشتری در این دستگاه ثبت می‌شود، یک پیامک خوش‌آمدگویی به باشگاه برایش فرستاده می‌شود و راه ارتباطی شما با فرد ایجاد می‌گردد. از آنجایی که این دستگاه به یک پنل قدرتمند متصل شده، شما می‌توانید اطلاعات ضروری و مورد نیازی دیگری که از مشتری می‌خواهید را نیز از او بپرسید و در آن ثبت کنید.

بله، تجربه کاربری می‌تواند به مشتریان راضی و وفادار تبدیل کند و به ترویج کسب و کار کمک کند. ضروری است که به یاد داشته باشید که درک مخاطبان یک کار یکباره نیست، بلکه یک فرآیند مداوم است. این یک رقص ظریف از گوش دادن، یادگیری و انطباق با نیازها و خواسته های در حال تکامل آنهاست. با دنبال کردن مراحل ذکر شده در این راهنما، به خوبی در راه تبدیل غریبه ها به طرفداران فوق العاده ای خواهید بود که مشتاقانه از برند شما حمایت می کنند. یکی از مهمترین اشتباهات این است که در مورد مخاطبان خود فرضیاتی ایجاد کنید.

بعد از هدف‌گذاری دقیق، مرحله بعدی انتخاب استراتژی مناسب برای تبلیغات پولی است. راه‌های متعددی برای تبلیغات پولی وجود دارد، اما برای مشاهده تأثیر بیشتر در فروش، باید بهترین استراتژی را بر اساس هدف کسب‌وکار خود انتخاب کنید. تفاوتی ندارد که مخاطبانی که به برند، محصولات و خدمات شما علاقه‌مند هستند، کجا باشند. بازاریابی اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که به همۀ مخاطبان علاقه‌مند دسترسی داشته باشید و بازاریابی هدفمند را اجرا کنید. توجه داشته باشید که شما توانایی فروش محصولات خود به تمامی افراد را دارید ولی نمی‌توانید با محتوای دلخواه خودتان به تمامی کاربران دست پیدا کنید. از دنبال کنندگان خود بپرسید که می‌خواهند چه چیزی را در صفحه شما ببینند.

  • به عنوان مثال فرض کنید شما توسعه دهنده‌ی اپلیکیشن‌های موبایل هستید و مخاطبان شما افرادی هستند که موبایل دارند.
  • {
  • برای دسترسی به ابزار Userlytics، باید هزینه معقولی 49 دلاری را برای ایجاد نظرسنجی آسان و سریع بپردازید.
  • |}{
  • همچنین دموگرافیک مخاطبان شما (جنس، سن و علاقه) را نشان می دهد تا به شما کمک کند بفهمید کدام مناطق به محصول یا خدمات شما علاقه بیشتری دارند.
  • |}{
  • با این کار مخاطبین هدف خود را به طور کلی تفکیک کرده و اقدامات بازاریابی و تبلیغات را برای هر کدام از آن‌ها به طور جداگانه و هدفمند اجرا می‌کند.
  • |}
  • به عنوان مثال، می‌توانید از دکمه‌های CTA واضح و جذاب استفاده کنید یا فرم‌های تماس را ساده‌تر کنید.
  • این به معنای میزبانی وبینارها، کارگاه ها، و رویدادهایی است که آموزش، سرگرمی و الهام بخش است.

در ادامه، چند راه ساده و کاربردی برای کسب درآمد از ولاگ را بررسی می‌کنیم. با استفاده از ابزارهای ایمیل مارکتینگ می‌توانید ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده ارسال کنید. به عنوان مثال، اگر کاربری محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده اما خرید را تکمیل نکرده است، می‌توانید یک ایمیل یادآوری یا پیشنهاد تخفیف را برای او ارسال کنید. از فرصت‌های مختلف برای ارسال ایمیل شخصی‌سازی‌شده غافل نشوید و به این روش مخاطبان بیشتری را به خرید ترغیب کنید.

استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسب‌های Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. هنگامی که پرسونای خود را ایجاد کردید، آن را یکبار دیگر با داده‌های بدست آمده از مرحله یک چک کنید. برای اطمینان از صحت، ویژگی‌ها و رفتارهای پرسونا را با داده‌های مخاطب واقعی خود مقایسه کنید.

آنها فکر می کنند وقتی مشتری ایده آل خود را شناسایی کردند، می توانند آن را تنظیم کنند و فراموش کنند. اما، حقیقت این است که نیازها، ترجیحات و رفتارهای افراد در طول زمان تغییر می‌کند و اگر با آن تغییرات سازگاری نداشته باشید، عقب خواهید ماند. اکنون که بالاخره مخاطب هدف ایده آل خود را پیدا کردید، زمان آن رسیده است که آنها را به سوپر طرفدارانی که برند شما را به جهان بشارت خواهند داد.

با طراحی یک پرسشنامه جامع و قابل فهم، می‌توانید از مخاطبان حدس بزنید چه می‌خواهند و به طور مستقیم از آن‌ها درباره نیازها و تمایلاتشان بپرسید. همچنین، استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مانند Google Forms و SurveyMonkey می‌تواند در جمع‌آوری داده‌های تحقیق مخاطب هدف بسیار مفید باشد. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا به خوبی بفهمید که کدام افراد مشتریان ایده‌آل شما هستند. از روش‌های تحقیقی گرفته تا تحلیل داده‌ها، تلاش‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. با تجزیه و تحلیل مخاطبان رقبای خود، می‌توانید شکاف‌های موجود در بازار را که برند شما می‌تواند پر کند و همچنین زمینه‌های بالقوه همپوشانی را که می‌توانید در آن‌ها به طور مؤثرتری رقابت کنید، شناسایی کنید.

به این ترتیب، می‌توانید بر اساس کسب‌وکار خود، روشی که برای شما موثرتر است را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر یک فروشگاه را اداره می‌کنید، احتمالا راه‌اندازی باشگاه مشتری توسط دستگاه ذخیره شماره تماس بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. به این روش می‌توان ترافیک ارگانیک جذب کرد، لیدهای ارزشمندی برای فروش ایجاد کرد و نرخ تبدیل و وفاداری مشتریان را افزایش داد.

استفاده از ابزارهای تحلیل رقبا مانند SEMrush و SimilarWeb می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. آنالیز کلمات کلیدی در دنیای آنلاین می‌تواند به شما در تحقیق مخاطب هدف کمک کند. با بررسی کلمات کلیدی مورد استفاده توسط مخاطبان در مراجعه به وبسایت یا جستجو در موتورهای جستجو، می‌توانید اطلاعاتی درباره موضوعات و محتواهایی که آن‌ها به دنبال هستند را کسب کنید. استفاده از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner و SEMrush می‌تواند در بهینه‌سازی محتوا و راهبرد بازاریابی کمک کند. یکی از بهترین روش‌ها برای شناخت بهتر مخاطبان هدف، انجام گفتگوها و مصاحبه‌های مستقیم با آن‌هاست. در این روش، شما می‌توانید با مخاطبان خود درباره نیازها، تمایلات، و مشکلاتشان صحبت کنید و از تجربیات و دیدگاه‌هایشان استفاده کنید.

هنگامی که اینفلوئنسرهایی را که با اهداف شما هم‌خوانی دارند پیدا کردید، با ارائه یک پیشنهاد جذاب برای همکاری با آن‌ها تماس بگیرید. برای مثال، در یک شرکت تناسب اندام، هشتگ‌های خاصی در این صنعت وجود دارند که به یافتن افراد مناسب کمک می‌کنند—مانند #ورزش یا #تناسب اندام. قطعاً تمایل دارید که هنگام بازدید یکی از این صفحاتتوسط مشتری، یک ارتباط فوری با او ایجاد کنید. تصاویر، عناوین، بدنه و فراخوان اینصفحه همگی باید با خواسته‌های این مشتری همخوانی داشته باشند.

{تعمیرات لپ تاپ|لپ تاپ} https://appreview.ir/
چگونه تبلیغات هدفمند در اینستاگرام مخاطبان بیشتری جذب میکند؟